Τεχνολογία & Καινοτομία στο ISP

Τεχνολογία & Καινοτομία στο ISP

Μάθετε περισσότερα

1.1. Ο ρόλος της τεχνολογίας στο PYP

Οι φορητές συσκευές είναι παρούσες στη ζωή των μαθητών μας. Το ISP είναι ένα σχολείο αιχμής για πολλά χρόνια και έχει αναγνωριστεί για τις πρακτικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην τάξη. Η χρήση της τεχνολογίας είναι αδιάκοπη, προκειμένου να υποστηριχθεί η εξατομικευμένη μάθηση και η ανάπτυξη της διερευνητικότητας των μαθητών.
Η τεχνολογία δεν αντιμετωπίζεται ως ξεχωριστό μάθημα, όπως συμβαίνει σε ένα παραδοσιακό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η φιλοσοφία και η δομή μας, για το πώς ενσωματώνεται η τεχνολογία στο πρόγραμμα σπουδών, ευθυγραμμίζεται με εκείνη του IB.
Η τεχνολογία εντάσσεται σε όλους τους τομείς σπουδών με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό να συν-σχεδιάζει και να συν-διδάσκει μαθήματα με όλους τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να μετασχηματίσουν τη μαθησιακή διαδικασία και να διαμορφώσουν ένα μαθησιασκό πλαίσιο το οποίο εμπλέκει τους μαθητές και ταυτόχρονα να επεκτείνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους.

Ακολουθούμε το πλαίσιο AID (agency – information – design) / ΑΠΣ (αυτενέργεια – πληροφορίες – σχεδιασμός) για τη διδασκαλία και τη μάθηση με την Τεχνολογία.

Το AID χρησιμοποιεί τρεις απλές αρχές:

  • Αυτενέργεια – τρόποι ύπαρξης: Πώς η τεχνολογία βοηθά εμάς αλλά και άλλους κλάδους. π.χ. digital citizenship, υπεύθυνη δημιουργία περιεχομένου και επαναχρησιμοποίηση, academic honesty
  • Πληροφορίες – τρόποι γνώσης: Πώς βρίσκουμε και καταλαβαίνουμε με την τεχνολογία. π.χ. πηγές, συλλογή, χειρισμός και παρουσίαση δεδομένων

Σχεδιασμός – τρόποι δημιουργίας: Πώς σχεδιάζουμε και δημιουργούμε με την τεχνολογία. π.χ. gamification, προγραμματισμός, ρομποτική, σχεδιαστική σκέψη.

1.2. Υποδομές & Εκπαιδευτικό περιβάλλον

Το International School of Piraeus διαθέτει εκτενείς και πλήρως εξοπλισμένες εγκαταστάσεις. Για να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αναπτύξουν στο μέγιστο τις δυνατότητές τους κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, το σχολείο μας προσφέρει τις παρακάτω εγκαταστάσεις και υπηρεσίες:
  • Τεχνολογική Κτηριακή Υποδομή: Το σχολείο φροντίζει, συντηρεί και αναβαθμίζει εκεί που χρειάζεται τον σχετικό τεχνολογικό εξοπλισμό και υποδομή. Η υποδομή περιλαμβάνει εξοπλισμό που έχει αναβαθμιστεί εντός της τελευταίας 5-ετίας
    • Ηλεκτρολογική Υποδομή που εξασφαλίζει την αρτιότητα και ασφάλεια εξοπλισμού και προσωπικού/μαθητών
    • Δικτυακή Υποδομή με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας για γρήγορες ταχύτητες και ασφάλεια.
    • Τηλεφωνικό Κέντρο για για εξωτερική και εσωτερική επικοινωνία
    • Συστήματα πυρανίχνευσης/πυρασφάλειας
    • Γραμμές Internet με total aggregated bandwidth 600/250mbps
  • Αίθουσες διδασκαλίας: Οι τάξεις από Γ-ΣΤ είναι εξοπλισμένες με Smart Touch Tvs και Apple TVs. Ενώ από μεταβρεφικό έως Β Δημοτικού κάθε αίθουσα έχει το δικό της laptop, διαδραστικό πίνακα (Smartboard), projector και Apple TV. Υπάρχει ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα (Dark Room) η οποία χρησιμοποιείται κιναισθητικά και είναι εξοπλισμένη με (laptop, Projector, Sound System) και με το σύστημα Kinems μια πλατφόρμα την οποία οι μαθητές του σχολείου χρησιμοποιούν για δομημένο κιναισθητικό παιχνίδι
  • STEM Lab: Το Σχολείο προσφέρει εργαστήριο Τεχνολογίας και Επιστήμης το οποίο περιλαμβάνει με 20 υπολογιστές και laptop τελευταίας τεχνολογίας, Big Screen TV, δικτυακό εκτυπωτή με δυνατότητα Airprint, Εξοπλισμό Ρομποτικής και πολλά άλλα.
  • Πρόσβαση στο Internet: Το σχολείο μας είναι άρτια εξοπλισμένο δικτυακά και υπάρχει επαρκής κάλυψη ασύρματου δικτύου σε όλους τους εκπαιδευτικούς χώρους ώστε να μπορεί να υποστηριχθεί πλήρως η σύνδεση των συσκευών των μαθητών αλλά και των αντίστοιχων καθηγητών. Επιπλέον λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα Parental Control για την διαδικτυακή προστασία των μαθητών (Hardware firewall, Web Content Filtering). Το setup του δικτύου έχει γίνει με Same Service Set Identifier (SSID) ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση των χρηστών (εν αντιθέσει με πολλά παράλληλα δίκτυα με διαφορετικά ονόματα)
  • Χρήση 1:1 iPads Μαθητές Όλοι οι μαθητές του σχολείου χρησιμοποιούν iPad με πολιτική BYOD. Το σχολείο δίνει έμφαση στο setup των συσκευών αφενός παρέχοντας τα σχετικά guidelines του setup στους γονείς και αφετέρου με εκπαιδευτικό σεμινάριο για τους γονείς που γίνεται στην αρχή κάθε χρονιάς. Η συγκεκριμένη λύση, παρότι δομημένη, δίνει και την ελευθερία στον εκάστοτε γονέα να παρεκκλίνει εντός των guidelines ώστε να χρησιμοποιήσει πιο ελευθεριακά τη συσκευή ανάλογα με τις ανάγκες του/των παιδιού/ων του.
  • Χρήση 1:1 iPads Εκπαιδευτικοί Παρέχεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς συσκευή iPad την οποία και χρησιμοποιούν κατά την άσκηση του εκπαιδευτικού τους έργου καθώς και για καθημερινές διαδικασίες στο σχολικό πλαίσιο. Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών είναι συνεχής καθώς το ISP πρεσβεύει και επενδύει στην ανάπτυξη και δια βίου μάθηση κάθε εκπαιδευτικού.
  • Ψηφιακές Πλατφόρμες: Για γραμματειακούς και διοικητικούς σκοπούς αλλά και ως ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου μας χρησιμοποιούμε το cloud-based CMS 4schools της εταιρείας ΕΠΑΦΟΣ αλλά και τη σουίτα O365 της Microsoft. Το εκπαιδευτικό προσωπικό χρησιμοποιεί το Class Dojo ως επικουρικό εργαλείο στη διαχείριση της τάξης.

1.3. Προσωπική Συσκευή: 1-1 iPad

Το σχολείο μας έχει υιοθετήσει το πρόγραμμα 1-1 iPad από το 2016, με κάθε παιδί από Γ’-ΣΤ’ τάξη να έχει το δικό του iPad. Αυτή η συσκευή είναι ένα εργαλείο στη μαθησιακή διαδικασία – όπως ακριβώς ένα μολύβι, ένας χάρακας, ένα τετράδιο. Ζούμε πλέον σε μια εποχή όπου τα παιδιά μας γεννιούνται τόσο με το διαδίκτυο όσο και με την τεχνητή νοημοσύνη σε πολλούς κλάδους της ζωής μας, όπως η ιατρική , το περιβάλλον, η οικονομία και άλλες καθημερινές διαδικασίες. Θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι τα παιδιά μας δίνονται την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με μια μεγάλη ποικιλία εργαλείων, να μάθουν να εκφράζονται με διαφορετικά μέσα, καθώς και να χρησιμοποιούν τη φαντασία τους για να σκέφτονται έξω από το κουτί και να αναπτύσσονται ως σχεδιαστές. Μέσα από το 1-1 iPad πρόγραμμα στόχος μας είναι:
  • να μάθουν να κάνουν έρευνα μπαίνοντας στο διαδίκτυο, άρα και να αξιολογούν τις πηγές τους, να φιλτράρουν τις πληροφορίες που βρίσκουν, να μάθουν να γράφουν με δικά τους λόγια τα όσα διαβάζουν και βλέπουν.
  • να αναπτύξουν τεχνικές δεξιότητες γύρω από τη χρηστικότητα του iPad, όπως να μάθουν να το παραμετροποιούν ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες τους, να εκτυπώνουν, να κατεβάζουν εφαρμογές, να το χρησιμοποιούμε ως εργαλείο παρουσίασης ιδεών.
  • να χρησιμοποιούν, να παρουσιάζουν και να αξιολογούνται μέσω υλικού που φτιάχνουν σε εφαρμογές κατάλληλες για το μαθησιακό περιεχόμενο. Καθώς τα παιδιά εξοικειώνονται με τη χρήση και τις δυνατότητες κάθε εφαρμογής, είναι σε θέση να επιλέξουν αργότερα ποια προτιμούν ώστε να εκφράσουν καλύτερα τα όσα έχουν μάθει.
  • η χρήση του πληκτρολογίου και της πένας βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν τις κινητικές δεξιότητες, ορθογραφίας και εντοπισμού γραμμάτων/νούμερων, πληκτρολόγησης καθώς και ψηφιακού σχεδιασμού, σημειώσεων σε αρχεία κ.α.
Στο σχολείο μας αναμένεται από τους μαθητές στις τάξεις Γ’-ΣΤ’, να φέρνουν καθημερινά το iPad μαζί τους ως μέρος της μαθησιακής διαδικασίας. Οι μαθητές θα χρησιμοποιούν τη συσκευή τους με έναν δημιουργικό αλλά ταυτόχρονα και ισορροπημένο τρόπο, ενώ παράλληλα ακολουθούν τα Συμφωνητικά Υπεύθυνης Χρήσης (ΣΥΧ). Είναι δύσκολο να προβλέψουμε τις δεξιότητες που θα χρειαστούν τα σημερινά παιδιά σε 10-15 χρόνια στην αγορά εργασίας. Η τεχνολογία εξελίσσεται και αλλάζει συνεχώς και αυτό απαιτεί από εμάς, ως εκπαιδευτικοί και ως γονείς, να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τη μάθηση καθώς και τις μεθόδους διδασκαλίας μας. Στόχος μας είναι να τα βοηθήσουμε να γίνουν αυτοκατευθυνόμενοι και ισορροπημένοι μαθητές, αναπτύσσοντας παράλληλα τις δεξιότητες που χρειάζονται σήμερα και σε οποιοδήποτε πλαίσιο στο μέλλον.

1.1. Ο ρόλος της τεχνολογίας στο PYP

Οι φορητές συσκευές είναι παρούσες στη ζωή των μαθητών μας. Το ISP είναι ένα σχολείο αιχμής για πολλά χρόνια και έχει αναγνωριστεί για τις πρακτικές ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην τάξη. Η χρήση της τεχνολογίας είναι αδιάκοπη, προκειμένου να υποστηριχθεί η εξατομικευμένη μάθηση και η ανάπτυξη της διερευνητικότητας των μαθητών. Η τεχνολογία δεν αντιμετωπίζεται ως ξεχωριστό μάθημα, όπως συμβαίνει σε ένα παραδοσιακό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η φιλοσοφία και η δομή μας, για το πώς ενσωματώνεται η τεχνολογία στο πρόγραμμα σπουδών, ευθυγραμμίζεται με εκείνη του IB. Η τεχνολογία εντάσσεται σε όλους τους τομείς σπουδών με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό να συν-σχεδιάζει και να συν-διδάσκει μαθήματα με όλους τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να μετασχηματίσουν τη μαθησιακή διαδικασία και να διαμορφώσουν ένα μαθησιασκό πλαίσιο το οποίο εμπλέκει τους μαθητές και ταυτόχρονα να επεκτείνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους. Ακολουθούμε το πλαίσιο AID (agency – information – design) / ΑΠΣ (αυτενέργεια – πληροφορίες – σχεδιασμός) για τη διδασκαλία και τη μάθηση με την Τεχνολογία. Το AID χρησιμοποιεί τρεις απλές αρχές:
  • Αυτενέργεια – τρόποι ύπαρξης: Πώς η τεχνολογία βοηθά εμάς αλλά και άλλους κλάδους. π.χ. digital citizenship, υπεύθυνη δημιουργία περιεχομένου και επαναχρησιμοποίηση, academic honesty
  • Πληροφορίες – τρόποι γνώσης: Πώς βρίσκουμε και καταλαβαίνουμε με την τεχνολογία. π.χ. πηγές, συλλογή, χειρισμός και παρουσίαση δεδομένων
Σχεδιασμός – τρόποι δημιουργίας: Πώς σχεδιάζουμε και δημιουργούμε με την τεχνολογία. π.χ. gamification, προγραμματισμός, ρομποτική, σχεδιαστική σκέψη.

1.2. Υποδομές & Εκπαιδευτικό περιβάλλον

Το International School of Piraeus διαθέτει εκτενείς και πλήρως εξοπλισμένες εγκαταστάσεις. Για να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αναπτύξουν στο μέγιστο τις δυνατότητές τους κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, το σχολείο μας προσφέρει τις παρακάτω εγκαταστάσεις και υπηρεσίες:
  • Τεχνολογική Κτηριακή Υποδομή: Το σχολείο φροντίζει, συντηρεί και αναβαθμίζει εκεί που χρειάζεται τον σχετικό τεχνολογικό εξοπλισμό και υποδομή. Η υποδομή περιλαμβάνει εξοπλισμό που έχει αναβαθμιστεί εντός της τελευταίας 5-ετίας
    • Ηλεκτρολογική Υποδομή που εξασφαλίζει την αρτιότητα και ασφάλεια εξοπλισμού και προσωπικού/μαθητών
    • Δικτυακή Υποδομή με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας για γρήγορες ταχύτητες και ασφάλεια.
    • Τηλεφωνικό Κέντρο για για εξωτερική και εσωτερική επικοινωνία
    • Συστήματα πυρανίχνευσης/πυρασφάλειας
    • Γραμμές Internet με total aggregated bandwidth 600/250mbps
  • Αίθουσες διδασκαλίας: Οι τάξεις από Γ-ΣΤ είναι εξοπλισμένες με Smart Touch Tvs και Apple TVs. Ενώ από μεταβρεφικό έως Β Δημοτικού κάθε αίθουσα έχει το δικό της laptop, διαδραστικό πίνακα (Smartboard), projector και Apple TV. Υπάρχει ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα (Dark Room) η οποία χρησιμοποιείται κιναισθητικά και είναι εξοπλισμένη με (laptop, Projector, Sound System) και με το σύστημα Kinems μια πλατφόρμα την οποία οι μαθητές του σχολείου χρησιμοποιούν για δομημένο κιναισθητικό παιχνίδι
  • STEM Lab: Το Σχολείο προσφέρει εργαστήριο Τεχνολογίας και Επιστήμης το οποίο περιλαμβάνει με 20 υπολογιστές και laptop τελευταίας τεχνολογίας, Big Screen TV, δικτυακό εκτυπωτή με δυνατότητα Airprint, Εξοπλισμό Ρομποτικής και πολλά άλλα.
  • Πρόσβαση στο Internet: Το σχολείο μας είναι άρτια εξοπλισμένο δικτυακά και υπάρχει επαρκής κάλυψη ασύρματου δικτύου σε όλους τους εκπαιδευτικούς χώρους ώστε να μπορεί να υποστηριχθεί πλήρως η σύνδεση των συσκευών των μαθητών αλλά και των αντίστοιχων καθηγητών. Επιπλέον λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα Parental Control για την διαδικτυακή προστασία των μαθητών (Hardware firewall, Web Content Filtering). Το setup του δικτύου έχει γίνει με Same Service Set Identifier (SSID) ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση των χρηστών (εν αντιθέσει με πολλά παράλληλα δίκτυα με διαφορετικά ονόματα)
  • Χρήση 1:1 iPads Μαθητές Όλοι οι μαθητές του σχολείου χρησιμοποιούν iPad με πολιτική BYOD. Το σχολείο δίνει έμφαση στο setup των συσκευών αφενός παρέχοντας τα σχετικά guidelines του setup στους γονείς και αφετέρου με εκπαιδευτικό σεμινάριο για τους γονείς που γίνεται στην αρχή κάθε χρονιάς. Η συγκεκριμένη λύση, παρότι δομημένη, δίνει και την ελευθερία στον εκάστοτε γονέα να παρεκκλίνει εντός των guidelines ώστε να χρησιμοποιήσει πιο ελευθεριακά τη συσκευή ανάλογα με τις ανάγκες του/των παιδιού/ων του.
  • Χρήση 1:1 iPads Εκπαιδευτικοί Παρέχεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς συσκευή iPad την οποία και χρησιμοποιούν κατά την άσκηση του εκπαιδευτικού τους έργου καθώς και για καθημερινές διαδικασίες στο σχολικό πλαίσιο. Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών είναι συνεχής καθώς το ISP πρεσβεύει και επενδύει στην ανάπτυξη και δια βίου μάθηση κάθε εκπαιδευτικού.
  • Ψηφιακές Πλατφόρμες: Για γραμματειακούς και διοικητικούς σκοπούς αλλά και ως ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολείου μας χρησιμοποιούμε το cloud-based CMS 4schools της εταιρείας ΕΠΑΦΟΣ αλλά και τη σουίτα O365 της Microsoft. Το εκπαιδευτικό προσωπικό χρησιμοποιεί το Class Dojo ως επικουρικό εργαλείο στη διαχείριση της τάξης.

1.3. Προσωπική Συσκευή: 1-1 iPad

Το σχολείο μας έχει υιοθετήσει το πρόγραμμα 1-1 iPad από το 2016, με κάθε παιδί από Γ’-ΣΤ’ τάξη να έχει το δικό του iPad. Αυτή η συσκευή είναι ένα εργαλείο στη μαθησιακή διαδικασία – όπως ακριβώς ένα μολύβι, ένας χάρακας, ένα τετράδιο. Ζούμε πλέον σε μια εποχή όπου τα παιδιά μας γεννιούνται τόσο με το διαδίκτυο όσο και με την τεχνητή νοημοσύνη σε πολλούς κλάδους της ζωής μας, όπως η ιατρική , το περιβάλλον, η οικονομία και άλλες καθημερινές διαδικασίες. Θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι τα παιδιά μας δίνονται την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με μια μεγάλη ποικιλία εργαλείων, να μάθουν να εκφράζονται με διαφορετικά μέσα, καθώς και να χρησιμοποιούν τη φαντασία τους για να σκέφτονται έξω από το κουτί και να αναπτύσσονται ως σχεδιαστές. Μέσα από το 1-1 iPad πρόγραμμα στόχος μας είναι:
  • να μάθουν να κάνουν έρευνα μπαίνοντας στο διαδίκτυο, άρα και να αξιολογούν τις πηγές τους, να φιλτράρουν τις πληροφορίες που βρίσκουν, να μάθουν να γράφουν με δικά τους λόγια τα όσα διαβάζουν και βλέπουν.
  • να αναπτύξουν τεχνικές δεξιότητες γύρω από τη χρηστικότητα του iPad, όπως να μάθουν να το παραμετροποιούν ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες τους, να εκτυπώνουν, να κατεβάζουν εφαρμογές, να το χρησιμοποιούμε ως εργαλείο παρουσίασης ιδεών.
  • να χρησιμοποιούν, να παρουσιάζουν και να αξιολογούνται μέσω υλικού που φτιάχνουν σε εφαρμογές κατάλληλες για το μαθησιακό περιεχόμενο. Καθώς τα παιδιά εξοικειώνονται με τη χρήση και τις δυνατότητες κάθε εφαρμογής, είναι σε θέση να επιλέξουν αργότερα ποια προτιμούν ώστε να εκφράσουν καλύτερα τα όσα έχουν μάθει.
  • η χρήση του πληκτρολογίου και της πένας βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν τις κινητικές δεξιότητες, ορθογραφίας και εντοπισμού γραμμάτων/νούμερων, πληκτρολόγησης καθώς και ψηφιακού σχεδιασμού, σημειώσεων σε αρχεία κ.α.
Στο σχολείο μας αναμένεται από τους μαθητές στις τάξεις Γ’-ΣΤ’, να φέρνουν καθημερινά το iPad μαζί τους ως μέρος της μαθησιακής διαδικασίας. Οι μαθητές θα χρησιμοποιούν τη συσκευή τους με έναν δημιουργικό αλλά ταυτόχρονα και ισορροπημένο τρόπο, ενώ παράλληλα ακολουθούν τα Συμφωνητικά Υπεύθυνης Χρήσης (ΣΥΧ). Είναι δύσκολο να προβλέψουμε τις δεξιότητες που θα χρειαστούν τα σημερινά παιδιά σε 10-15 χρόνια στην αγορά εργασίας. Η τεχνολογία εξελίσσεται και αλλάζει συνεχώς και αυτό απαιτεί από εμάς, ως εκπαιδευτικοί και ως γονείς, να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τη μάθηση καθώς και τις μεθόδους διδασκαλίας μας. Στόχος μας είναι να τα βοηθήσουμε να γίνουν αυτοκατευθυνόμενοι και ισορροπημένοι μαθητές, αναπτύσσοντας παράλληλα τις δεξιότητες που χρειάζονται σήμερα και σε οποιοδήποτε πλαίσιο στο μέλλον.

Θα χαρούμε να βοηθήσουμε

Μάθετε περισσότερα για το Πρόγραμμα Αftercare

Βρείτε μας εδώ

Πραξιτέλους 66-70
18532 Πειραιάς

Στείλτε μας

contact@isp.edu.gr

Καλέστε μας

+30 210 417 5580