PYP Πρόγραμμα

PYP Πρόγραμμα

Μάθετε περισσότερα

Ο Διεθνής Οργανισμός International Baccalaureate (IBO) εισήγαγε το πρόγραμμα PYP το 1997 και από την ίδρυσή του, ο IBO έχει επισκεφθεί διεθνή σχολεία για να τα αξιολογήσει επίσημα και να εγκρίνει την εφαρμογή του προγράμματος.

Οι μαθητές των Early Years (EY/ 3-5 ετών), καθώς και οι μαθητές από την Α` ως και τη ΣΤ` Δημοτικού αποτελούν μέρος του προγράμματος PYP. Το πρόγραμμα επικεντρώνεται στη συνολική ανάπτυξη της εξέλιξης του παιδιού, επηρεάζοντας πέρα από την ακαδημαϊκή ευημερία, τον τρόπο που οι μαθητές αντιμετωπίζουν κοινωνικές, σωματικές, συναισθηματικές και πολιτιστικές ανάγκες. Το PYP συνδυάζει το καλύτερο σύστημα έρευνας και πρακτικής από μια σειρά εθνικών εκπαιδευτικών συστημάτων και μαζί με τον πλούτο γνώσεων και εμπειριών που προέρχονται από διεθνή σχολεία, αποτελεί ένα εξαιρετικά επίκαιρο και ελκυστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

  • Τι θέλουμε να μάθουμε;
  • Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να μάθουμε;
  • Πώς θα ξέρουμε τι έχουμε μάθει;

Το ISP είναι πιστοποιημένο IB σχολείο από το 2013 και κάθε 5 χρόνια περνάει εξωτερική αξιολόγηση από τον οργανισμό International Baccalaureate. 

ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ PYP

Έννοιες: Οι βασικές έννοιες εκφράζονται ως ερωτήματα – Πώς είναι; Πώς λειτουργεί; Πώς συνδέεται με άλλα πράγματα; – που ενθαρρύνουν μια διεπιστημονική προοπτική και προωθούν τη διαδικασία της έρευνας, που βρίσκεται στο επίκεντρο του προγράμματος σπουδών.

Διεπιστημονικές και επιστημονικές δεξιότητες: Ένα σύνολο διαθεματικών δεξιοτήτων (σκέψης,  επικοινωνίας, κοινωνικές, έρευνας, αυτοδιαχείρισης) που αποκτώνται κατά τη διαδικασία δομημένης και ελεύθερης έρευνας.

Στάσεις – Συμπεριφορές: Το πρόγραμμα στο σύνολό του προωθεί και ενισχύει το σύνολο των συμπεριφορών που περιλαμβάνουν την ανεκτικότητα, τον σεβασμό, την ακεραιότητα, την ανεξαρτησία, τον ενθουσιασμό, την ενσυναίσθηση, την περιέργεια, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την αυτοπεποίθηση, τη δέσμευση και την εκτίμηση, και οι οποίες συμπληρώνουν τη δική μας έμφαση στο διεθνές πνεύμα.

Δράσεις: Οι μαθητές ενθαρρύνονται να αναστοχάζονται, να κάνουν εμπεριστατωμένες επιλογές και να αναλαμβάνουν δράσεις που βοηθούν τους συνομηλίκους τους, το σχολείο, την τοπική κοινωνία αλλά και την ευρύτερη. 

Αυτενέργεια: Οι μαθητές ενθαρρύνονται να εκφράζουν τη γνώμη τους, να κάνουν τις προσωπικές τους επιλογές αλλά και να καθοδηγούν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Γνώση: Το πρόγραμμα καθορίζει έξι κύριους γνωστικούς τομείς για όλους τους μαθητές, οι οποίοι είναι οι εξής: Γλώσσες, Κοινωνικές Επιστήμες, Επιστήμες, Μαθηματικά, Τέχνες, Προσωπική – Κοινωνική και Φυσική Εκπαίδευση.

Η γνώση όλων των μαθημάτων κατακτάται μέσα από έξι διεπιστημονικές ενότητες έρευνας του προγράμματος σπουδών, οι οποίες είναι:

  • Ποιοι είμαστε
  • Πού βρισκόμαστε στον χώρο και τον χρόνο
  • Πώς εκφραζόμαστε
  • Πώς λειτουργεί ο κόσμος
  • Πώς οργανώνουμε τον εαυτό μας
  • Πώς μοιραζόμαστε τον πλανήτη

Οι μαθητές των Early Years (3-5 ετών) υλοποιούν 4 ενότητες έρευνας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ενώ οι μαθητές του Δημοτικού και τις 6 ενότητες έρευνας.

Για την επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος, όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό μαζί με την PYP Coordinator, επιλέγουν κάθε χρόνο τις μεθόδους και στρατηγικές διδασκαλίας που χρησιμοποιούν κάθε φορά στοχεύοντας στην ολόπλευρη ανάπτυξη και εξέλιξη όλων των μαθητών, σεβόμενοι τις εξατομικευμένες ανάγκες τους. Κύριος στόχος μας είναι ο κάθε μαθητής μας να φτάσει στο απώγειο των δυνατοτήτων του.

PYP EXHIBITION

Η κορύφωση του προγράμματος (PYP) πραγματοποιείται από τους μαθητές της ΣΤ Δημοτικού και αντιπροσωπεύει ένα πολύ σημαντικό γεγονός στη ζωή ενός IB-PYP σχολείου και ενός μαθητή, συνθέτοντας τα βασικά στοιχεία του PYP σε όλη τη σχολική κοινότητα. Η εμπειρία του Exhibition είναι μια ευκαιρία για τους μαθητές να παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά του προφίλ του μαθητή (IB profiles) που έχουν αναπτύξει σε όλη τη διάρκεια εμπλοκής τους με το PYP, επιλέγοντας οι ίδιοι τη θεματική που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν. Για την υλοποίηση του Exhibition οι μαθητές ξεκινούν την προετοιμασία τους από τον Νοέμβριο, με την καθοδήγηση της PYP Coordinator και των εκπαιδευτικών. Η τελική παρουσίαση υλοποιείται τον Ιούνιο και αποτελεί το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό γεγονός της σχολικής χρονιάς.

Προφίλ Μαθητή

Ο μαθητής δείχνει ότι είναι:  
Ερευνητής Κάνει σχετικές ερωτήσεις, είναι εκ φύσεως περίεργος, χρησιμοποιεί δεξιότητες για τη διεξαγωγή έρευνας με επιμονή, εργάζεται ανεξάρτητα και χρησιμοποιεί τα αποτελέσματα στη ζωή του.
Επικοινωνιακός Εκφράζει συναισθήματα και σκέψεις με λόγια σε όλα τα μαθήματα, επικοινωνεί σε διάφορες γλώσσες και συστήματα συμβόλων, επικοινωνεί λεκτικά και μη-λεκτικά.
Σκεπτόμενος Χρησιμοποιεί αυτά που ήδη γνωρίζει, χτίζει κριτικά και δημιουργικά πάνω στις δικές του ιδέες, και ανταποκρίνεται στις ιδέες των άλλων με τον ίδιο τρόπο.
Τολμηρός Είναι πρόθυμος να κάνει λάθη, έτοιμος να δοκιμάσει κάτι καινούργιο και να εξερευνήσει νέες ιδέες με θάρρος και αυτοπεποίθηση.
Φιλομαθής Έχει φτάσει τους στόχους του προγράμματος και έχει αποκτήσει σχετικές γνώσεις για το επίπεδό του, εξερευνώντας θέματα που έχουν παγκόσμια σημασία.
Με αρχές Είναι ικανός για ηθικούς συλλογισμούς επιδεικνύοντας ακεραιότητα, ειλικρίνεια, αμεροληψία και δικαιοσύνη.
Με ενσυναίσθηση Είναι ευαίσθητος ως προς τις ανάγκες και τα συναισθήματα των άλλων. Εκδηλώνει συμπόνια και προσοχή. Έχει αίσθηση προσωπικής δέσμευσης στο να βοηθά τους άλλους.
Ανοιχτόμυαλος Ακούει, σέβεται και λαμβάνει υπόψη τις σκέψεις, ιδέες και πολιτισμούς των άλλων. Δέχεται ότι είμαστε διαφορετικοί και έχουμε διάφορες απόψεις.Αρχή φόρμας
Ισορροπημένος Φροντίζει για την προσωπική ευημερία και είναι συναισθηματικά και σωματικά ισορροπημένος. Είναι καλά οργανωμένος.
Αναστοχαστικός Λαμβάνει υπόψη τη συμπεριφορά, τις πράξεις, τις επικοινωνίες και τη μάθησή του και είναι σε θέση να αναλύει τα δικά του προσωπικά πλεονεκτήματα και αδυναμίες με εποικοδομητικό τρόπο.

Ο Διεθνής Οργανισμός International Baccalaureate (IBO) εισήγαγε το πρόγραμμα PYP το 1997 και από την ίδρυσή του, ο IBO έχει επισκεφθεί διεθνή σχολεία για να τα αξιολογήσει επίσημα και να εγκρίνει την εφαρμογή του προγράμματος.

Οι μαθητές των Early Years (EY/ 3-5 ετών), καθώς και οι μαθητές από την Α` ως και τη ΣΤ` Δημοτικού αποτελούν μέρος του προγράμματος PYP. Το πρόγραμμα επικεντρώνεται στη συνολική ανάπτυξη της εξέλιξης του παιδιού, επηρεάζοντας πέρα από την ακαδημαϊκή ευημερία, τον τρόπο που οι μαθητές αντιμετωπίζουν κοινωνικές, σωματικές, συναισθηματικές και πολιτιστικές ανάγκες. Το PYP συνδυάζει το καλύτερο σύστημα έρευνας και πρακτικής από μια σειρά εθνικών εκπαιδευτικών συστημάτων και μαζί με τον πλούτο γνώσεων και εμπειριών που προέρχονται από διεθνή σχολεία, αποτελεί ένα εξαιρετικά επίκαιρο και ελκυστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

  • Τι θέλουμε να μάθουμε;
  • Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να μάθουμε;
  • Πώς θα ξέρουμε τι έχουμε μάθει;

Το ISP είναι πιστοποιημένο IB σχολείο από το 2013 και κάθε 5 χρόνια περνάει εξωτερική αξιολόγηση από τον οργανισμό International Baccalaureate. 

ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ PYP

Έννοιες: Οι βασικές έννοιες εκφράζονται ως ερωτήματα – Πώς είναι; Πώς λειτουργεί; Πώς συνδέεται με άλλα πράγματα; – που ενθαρρύνουν μια διεπιστημονική προοπτική και προωθούν τη διαδικασία της έρευνας, που βρίσκεται στο επίκεντρο του προγράμματος σπουδών.

Διεπιστημονικές και επιστημονικές δεξιότητες: Ένα σύνολο διαθεματικών δεξιοτήτων (σκέψης,  επικοινωνίας, κοινωνικές, έρευνας, αυτοδιαχείρισης) που αποκτώνται κατά τη διαδικασία δομημένης και ελεύθερης έρευνας.

Στάσεις – Συμπεριφορές: Το πρόγραμμα στο σύνολό του προωθεί και ενισχύει το σύνολο των συμπεριφορών που περιλαμβάνουν την ανεκτικότητα, τον σεβασμό, την ακεραιότητα, την ανεξαρτησία, τον ενθουσιασμό, την ενσυναίσθηση, την περιέργεια, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την αυτοπεποίθηση, τη δέσμευση και την εκτίμηση, και οι οποίες συμπληρώνουν τη δική μας έμφαση στο διεθνές πνεύμα.

Δράσεις: Οι μαθητές ενθαρρύνονται να αναστοχάζονται, να κάνουν εμπεριστατωμένες επιλογές και να αναλαμβάνουν δράσεις που βοηθούν τους συνομηλίκους τους, το σχολείο, την τοπική κοινωνία αλλά και την ευρύτερη. 

Αυτενέργεια: Οι μαθητές ενθαρρύνονται να εκφράζουν τη γνώμη τους, να κάνουν τις προσωπικές τους επιλογές αλλά και να καθοδηγούν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Γνώση: Το πρόγραμμα καθορίζει έξι κύριους γνωστικούς τομείς για όλους τους μαθητές, οι οποίοι είναι οι εξής: Γλώσσες, Κοινωνικές Επιστήμες, Επιστήμες, Μαθηματικά, Τέχνες, Προσωπική – Κοινωνική και Φυσική Εκπαίδευση.

Η γνώση όλων των μαθημάτων κατακτάται μέσα από έξι διεπιστημονικές ενότητες έρευνας του προγράμματος σπουδών, οι οποίες είναι:

  • Ποιοι είμαστε
  • Πού βρισκόμαστε στον χώρο και τον χρόνο
  • Πώς εκφραζόμαστε
  • Πώς λειτουργεί ο κόσμος
  • Πώς οργανώνουμε τον εαυτό μας
  • Πώς μοιραζόμαστε τον πλανήτη

Οι μαθητές των Early Years (3-5 ετών) υλοποιούν 4 ενότητες έρευνας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ενώ οι μαθητές του Δημοτικού και τις 6 ενότητες έρευνας.

Για την επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος, όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό μαζί με την PYP Coordinator, επιλέγουν κάθε χρόνο τις μεθόδους και στρατηγικές διδασκαλίας που χρησιμοποιούν κάθε φορά στοχεύοντας στην ολόπλευρη ανάπτυξη και εξέλιξη όλων των μαθητών, σεβόμενοι τις εξατομικευμένες ανάγκες τους. Κύριος στόχος μας είναι ο κάθε μαθητής μας να φτάσει στο απώγειο των δυνατοτήτων του.

PYP EXHIBITION

Η κορύφωση του προγράμματος (PYP) πραγματοποιείται από τους μαθητές της ΣΤ Δημοτικού και αντιπροσωπεύει ένα πολύ σημαντικό γεγονός στη ζωή ενός IB-PYP σχολείου και ενός μαθητή, συνθέτοντας τα βασικά στοιχεία του PYP σε όλη τη σχολική κοινότητα. Η εμπειρία του Exhibition είναι μια ευκαιρία για τους μαθητές να παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά του προφίλ του μαθητή (IB profiles) που έχουν αναπτύξει σε όλη τη διάρκεια εμπλοκής τους με το PYP, επιλέγοντας οι ίδιοι τη θεματική που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν. Για την υλοποίηση του Exhibition οι μαθητές ξεκινούν την προετοιμασία τους από τον Νοέμβριο, με την καθοδήγηση της PYP Coordinator και των εκπαιδευτικών. Η τελική παρουσίαση υλοποιείται τον Ιούνιο και αποτελεί το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό γεγονός της σχολικής χρονιάς.

Προφίλ Μαθητή

Ο μαθητής δείχνει ότι είναι:  
Ερευνητής Κάνει σχετικές ερωτήσεις, είναι εκ φύσεως περίεργος, χρησιμοποιεί δεξιότητες για τη διεξαγωγή έρευνας με επιμονή, εργάζεται ανεξάρτητα και χρησιμοποιεί τα αποτελέσματα στη ζωή του.
Επικοινωνιακός Εκφράζει συναισθήματα και σκέψεις με λόγια σε όλα τα μαθήματα, επικοινωνεί σε διάφορες γλώσσες και συστήματα συμβόλων, επικοινωνεί λεκτικά και μη-λεκτικά.
Σκεπτόμενος Χρησιμοποιεί αυτά που ήδη γνωρίζει, χτίζει κριτικά και δημιουργικά πάνω στις δικές του ιδέες, και ανταποκρίνεται στις ιδέες των άλλων με τον ίδιο τρόπο.
Τολμηρός Είναι πρόθυμος να κάνει λάθη, έτοιμος να δοκιμάσει κάτι καινούργιο και να εξερευνήσει νέες ιδέες με θάρρος και αυτοπεποίθηση.
Φιλομαθής Έχει φτάσει τους στόχους του προγράμματος και έχει αποκτήσει σχετικές γνώσεις για το επίπεδό του, εξερευνώντας θέματα που έχουν παγκόσμια σημασία.
Με αρχές Είναι ικανός για ηθικούς συλλογισμούς επιδεικνύοντας ακεραιότητα, ειλικρίνεια, αμεροληψία και δικαιοσύνη.
Με ενσυναίσθηση Είναι ευαίσθητος ως προς τις ανάγκες και τα συναισθήματα των άλλων. Εκδηλώνει συμπόνια και προσοχή. Έχει αίσθηση προσωπικής δέσμευσης στο να βοηθά τους άλλους.
Ανοιχτόμυαλος Ακούει, σέβεται και λαμβάνει υπόψη τις σκέψεις, ιδέες και πολιτισμούς των άλλων. Δέχεται ότι είμαστε διαφορετικοί και έχουμε διάφορες απόψεις.Αρχή φόρμας
Ισορροπημένος Φροντίζει για την προσωπική ευημερία και είναι συναισθηματικά και σωματικά ισορροπημένος. Είναι καλά οργανωμένος.
Αναστοχαστικός Λαμβάνει υπόψη τη συμπεριφορά, τις πράξεις, τις επικοινωνίες και τη μάθησή του και είναι σε θέση να αναλύει τα δικά του προσωπικά πλεονεκτήματα και αδυναμίες με εποικοδομητικό τρόπο.

Θα χαρούμε να βοηθήσουμε

Μάθετε περισσότερα για το Πρόγραμμα Μελέτης

Βρείτε μας εδώ

Πραξιτέλους 66-70
18532 Πειραιάς

Στείλτε μας

contact@isp.edu.gr

Καλέστε μας

+30 210 417 5580