Διαφοροποίηση
Η διαφοροποίηση είναι αυτή που βοηθά τους μαθητές με ποικίλες ακαδημαϊκές ανάγκες και τύπους μάθησης να κατακτήσουν το ίδιο ακαδημαϊκό περιεχόμενο.
Κάθε μαθητής είναι μοναδικός όπως και ο τρόπος με τον οποίο δουλεύει.
Ως γονείς και εκπαιδευτικοί όλοι πιστεύουμε ότι κάθε παιδί είναι ξεχωριστό, μοναδικό και διαφορετικό από το άλλο. Ωστόσο, σε πολλά εκπαιδευτικά συστήματα, το παιδί πρέπει να ταιριάζει με το πρόγραμμα σπουδών αντί το πρόγραμμα να συγκλίνει προς τις ανάγκες του παιδιού. Στο IB PYP, η έννοια της περιεκτικότητας είναι απόλυτα λειτουργική, καθώς επιτρέπει τον προγραμματισμό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του κάθε μαθητή.
Διαφοροποίηση σημαίνει η παροχή αλληλένδετων δραστηριοτήτων που βασίζονται στις ανάγκες των μαθητών, με σκοπό να διασφαλιστεί το ότι όλοι οι μαθητές θα κατακτήσουν μια παρόμοια δεξιότητα ή έννοια. Επιτρέπει στους μαθητές να παρουσιάζουν και να πιστοποιούν αυτό που γνωρίζουν με διάφορους τρόπους.
Ορισμένες στρατηγικές που χρησιμοποιούμε για να υποστηρίξουμε μια πλουραλιστική διαδικασία μάθησης:
- τροποποίηση οδηγιών
- προσαρμογή εργασιών
- συστηματική παρακολούθηση και ανατροφοδότηση
- διδασκαλία από συμμαθητές και καθοδήγηση
- επιλογές διάφορων υλικών
- παροχή ευκαιριών στους μαθητές να αναπτύξουν ικανότητες αυτοδιαχείρισης
- προσεγμένη ομαδοποίηση
- προσεγμένος χωροταξικός σχεδιασμός τάξης
- διαλείμματα κίνησης-χαλάρωσης
Οι δάσκαλοι του ISP, προσπαθούν πάντα να κατανοήσουν τις προηγούμενες γνώσεις, τα πλεονεκτήματα, τις αδυναμίες και το επίπεδο δεξιοτήτων των μαθητών και να επωφεληθούν πλήρως από τις ξεχωριστές ικανότητες του καθενός. Σχεδιάζουν δραστηριότητες με επίκεντρο τον μαθητή, χρησιμοποιώντας μοντέλα διδασκαλίας με βάση την έρευνα. Η ενσωμάτωση τόσο της Ταξινομίας Bloom όσο και της Θεωρίας της Πολλαπλής Νοημοσύνης του Gardner παρέχει ένα ευρύ φάσμα γνώσεων που μπορούν να εφαρμοστούν με επιτυχία στην τάξη, αναπτύσσωντας μαθητές-στοχαστές και δημιουργικά άτομα.
Η διαφοροποίηση τελικά δεν είναι απλά μια εκπαιδευτική στρατηγική, ούτε μια συνταγή για τη διδασκαλία. Είναι ένας καινοτόμος τρόπος σκέψης για τη μάθηση και τη διδασκαλία.
Διαφοροποίηση Μάθησης και Διδασκαλίας|IB PYP|International School of Piraeusά|ISP